top of page
Caută

Salau de nil la tigaie

Nivel: usor Timp gatire: 40' Servire: 2 portii

 

Salau de Nil cu piure de cartofi și rosii cherry trase la tigaie, o mancare eleganta dintr-un peste special pregatit cat se poate de simplu si rapid!

INGREDIENTE:

- 4 bucăți file de șalău Nil (eu am folosit congelat)

- sare de mare

- piper negru măcinat

- 3-4 linguri ulei de măsline

- 2 căței usturoi

- o crenguta de cimbrisor proaspat

- sucul de la o jumatate de lime/lamaie

- 500g cartofi albi

- 80g unt cu continut mare de grasime + 1 lingura de unt pt fierbere (la 1 kg de cartofi)

- 2 linguri de smantana / smantana lichida-aprox. 50 g

- o legatura de rosii cherry proaspete

- patrunjel (pentru decor)


MOD DE PREPARARE

Pentru acesta reteta am folosit șalău congelat (de Nil) pe care l-am lăsat să se decongeleze în frigider, nu în cuptorul cu microunde, nu în apă.

Pasul 1:

Curatam cartofii de coaja, ii taiem cuburi sau felii si ii punem la fiert in apa fierbinte foarte putin sarata. Apa va fi de un deget deasupra cartofilor. Ii fierbem la foc mediu in jur de 20-30 minute, pana intra usor furculita in ei. Putem pune in oala in care fierb putin unt.

Pasul 2:

Intre timp se portioneaza pestele taindu-l astfel cat sa obtinem 2 bucati frumoase si uniforme. Cele doua bucati se tapeteaza bine cu servetele pentru a absorbi toata umezeala dupa care se presara sare și piper.

Pasul 3:

Dupa ce s-au fiert cartofii ii scurgem de apa in care au fiert. Ii punem intr-un bol sau in cratita in care au fiert, adaugam untul, sarea (punem 1 lingura rasa pentru inceput) si un praf de piper apoi incepem sa ii zdrobim – daca se poate manual, iar o sita speciala ne-ar face munca si mai usoara.

Dupa ce a fost absorbit untul, adaugam smantana (sau smantana lichida-ce aveti prin casa), apoi continuam sa pisam cartofii, cat de mult au nevoie acestia, astfel incat la final sa obtinem o crema moale si pufoasa – dar nu foarte moale! Gustam si adaugam daca mai este nevoie de sare.

Pasul 4:

Se incalzeste uleiul intr-o tigaie la foc mediu si se prajesc usor usturoiul si crenguta de cimbrisor. Acestea se scot si se adauga pestele. L-am intors la foc iute trei minute pe o parte, trei pe cealaltă. Vă întrebați dacă-i destul, probabil. Da, e suficient, șalăul se usucă oricum foarte repede. Scoatem pestele din tigaie si il punem pe un platou cu servetele pentru a absorbi surplusul de grasime.

Pasul 5:

In uleiul de la peste se pune legatura de rosii cherry și se rumenesc pana cand acestea incep sa se decojeasca usor.

Am asezat totul in farfurii si am stors sucul de la jumatatea de lime peste salau!


Va urez pofta buna!

Daca iti plac retetele explicate de mine, intra pe pagina mea de Facebook, Tasty Food Botosani, si da-mi un LIKE. Iti multumesc!

Pe instagram ma poti urmari la #Tastyfood


8.228 afișări0 comentarii

Comentários


!
Widget Didn’t Load
Check your internet and refresh this page.
If that doesn’t work, contact us.
bottom of page